Control Desk Express - Opis produktu

Control Desk Express to kompletne wdrożenie wraz z niezbędnym sprzętem i oprogramowaniem jednego z najlepszych rozwiązań na świecie.

Przez ponad 10 lat, w ramach projektów realizowanych w wielu krajach Europy, specjaliści AIUT zdobywali wiedzę i doświadczenie, dzięki czemu już dziś mogą Państwo wykorzystać najlepsze praktyki i wiedzę branżową, aby lepiej zarządzać i kontrolować swoje zasoby IT.

Control Desk Express to zestaw uniwersalnych narzędzi pozwalających w łatwy sposób opisać i udokumentować Państwa majątek, kontrolować jego wykorzystanie, mieć wgląd w koszty jego eksploatacji i zarządzać nim zgodnie z oczekiwaniami biznesowymi.

Przy współpracy z IBM powstał unikalny produkt, łączący zaawansowane narzędzia zarządzania w jeden, spójny pakiet oprogramowania wraz z kompleksowym ich wdrożeniem.

Control Desk Express został zbudowany w oparciu o system IBM Control Desk oparty na wydajnej bazie danych DB2 oraz serwerze System X i dostarczany jest wraz z kompleksowym pakietem usług.

cd7ex

Wybierając Control Desk Express otrzymują Państwo kompleksowy produkt, na który oprócz zaawansowanej technologii IBM, składają się pakiety gotowych rozwiązań, najlepszych praktyk i szkoleń. Control Desk Express w wyjątkowo krótkim czasie pomoże usystematyzować i zebrać informacje o posiadanym majątku i sposobie pracy, a co najważniejsze, pozwoli na poprawę wydajności, skrócenie czasów reakcji i kontroli realizacji zmian oraz dostarczy niezbędnych informacji do szybszego podejmowania trafnych decyzji.

Zakres funkcjonalny

Z bogatej oferty aplikacji systemu Control Desk, w ramach Control Desk Express uruchamiane są wybrane aplikacje, dzięki którym możliwe jest wdrożenie najważniejszych, kompletnych procesów biznesowych w bardzo krótkim czasie. Prekonfigurowana instalacja opracowana przez najlepszych specjalistów zapewnia efektywne wykorzystanie systemu i szybką poprawę wskaźników wydajności.

Control Desk Express to rozwiązanie o bardzo dużej skalowalności. Dzięki zastosowaniu otwartego podejścia przy projektowaniu procesów biznesowych w przyszłości instalacja Control Desk Express może być z łatwością rozbudowywana, zarówno pod względem ilości użytkowników, jak i wykorzystywanego zakresu funkcjonalnego.

Dzięki Control Desk Express możliwe jest wdrożenie i uruchomienie najczęściej wykorzystywanych funkcji i aplikacji zebranych w dedykowane centra startowe, dające do nich szybki, łatwy i intuicyjny dostęp. Dzięki unikalnemu podejściu przy opracowywaniu Control Desk Express, użytkownicy przygotowywani są do pracy w systemie w zakresie jasno określonych funkcji i ról biznesowych, bez konieczności poznawania całego systemu.

W ramach Control Desk Express uruchamiane są następujące moduły:

Zgłaszanie zadań
Poprzez proste aplikacje użytkownicy mają możliwość zgłaszania zauważonych usterek i nieprawidłowości. Po zgłoszeniu cały czas mają dostęp do informacji o statusie zgłoszenia, osobie odpowiedzialnej za jego weryfikację, analizę i realizację oraz możliwość wprowadzania dodatkowych uwag i komentarzy.

Centrum serwisowe
Centrum Serwisowe odpowiada za weryfikację i dalszą eskalację zgłoszeń. W ramach tego modułu uzupełniane są informacje niezbędne do jak najszybszego rozwiązania zgłoszonego problemu oraz przekazanie go do odpowiedniego działu/ grupy użytkowników, którzy zajmą się jego usunięciem.

Kompleksowe Centrum wsparcia
Kompleksowe zarządzanie incydentami oraz problemami jest rozbudowanym modułem dla użytkowników odpowiedzialnych za planowanie, weryfikację oraz realizację prac w ramach Incydentów i Problemów. Dotyczy to wszystkich prac zgłoszonych w ramach modułu Zgłaszanie Zadań.

Proces zarządzania incydentami i problemami odpowiada za nadzór nad całym cyklem życia zgłoszenia od momentu jego zgłoszenia, poprzez weryfikację, aż po jego realizację, ukończenie, rozliczenie i kompleksową analizę kosztów.

W ramach Centrum wsparcia możliwe jest kompleksowe zarządzanie infrastrukturą IT poprzez kontrolę nad posiadanym majątkiem, priorytetowanie prac serwisowych oraz budowanie bazy rozwiązań pozwalających na rozpowszechnienie sprawdzonych rozwiązań powtarzalnych problemów.

Magazyny i zaopatrzenie
Moduły magazynowo – zakupowe umożliwiają prowadzenie pełnej gospodarki materiałowej oraz zakupu usług.

W ramach Control Desk Express prekonfigurowany został główny magazyn części zamiennych na potrzeby Służb Utrzymania Ruchu. Możliwe jest jednak w ramach potrzeb zakładanie dodatkowych magazynów.

Aplikacje zakupowe umożliwiają realizację kompletnych procesów biznesowych od zapotrzebowania zakupu, poprzez akcje ofertowe, zamówienia, realizację przyjęć po rejestrację i rozliczanie faktur.

Gospodarka zakupowa w Control Desk Express obejmuje również zaawansowane zarządzanie bazą dostawców wraz z takimi funkcjami, jak preferowani dostawcy dla poszczególnych elementów, zaufani dostawcy, czy zarządzanie grupami dostawców w modelu Matka – Córka.

Zamawiać i rozliczać można zarówno materiały, jak i usługi firm zewnętrznych.

Zapotrzebowania zakupu w ramach Control Desk Express mogą być zgłaszane przez użytkowników lub generowane automatycznie z modułu magazynowego na podstawie założonych stanów minimalnych i normatywów.

Wdrożenie

Wraz z najlepszą technologią IBM w skład Control Desk Express wchodzi pakiet usług dostarczanych przez firmę AIUT. Obejmują one szereg elementów dzięki którym możliwe jest pełne wykorzystanie możliwości Control Desk przez odpowiednio przeszkolonych użytkowników w zaledwie kilka tygodni od złożenia zamówienia.

Dostawa sprzętu odbywa się z zainstalowanym i wstępnie skonfigurowanym oprogramowaniem, dzięki czemu środowisko Control Desk jest dostępne „od ręki”, po podłączeniu serwera do sieci w miejscu docelowej instalacji.

W ramach warsztatów i szkoleń prowadzonych przez doświadczonych i wykwalifikowanych trenerów, użytkownicy poznają system Control Desk i procedury dla poszczególnych procesów biznesowych. Wraz ze szkoleniami dostarczana jest kompletna dokumentacja, dzięki której w prosty i łatwy sposób samodzielnie można szkolić nowych użytkowników.

Aby ułatwić i przyspieszyć start systemu z wykorzystaniem danych klienta, AIUT opracował mechanizmy hurtowego ładowania danych. w tym celu, pakiet Control Desk Express zawiera arkusze do zbierania danych, które następnie ładowane są do systemu Control Desk przez specjalistów-wdrożeniowców.

Przez cały czas trwania projektu klient objęty jest kompleksową opieką serwisową Centrum Serwisowego AIUT. Centrum Serwisowe działa w oparciu o IBM Tivoli Service Request Manager i metodologię ITIL, wspierając użytkowników Control Desk w kraju i za granicą.

Pakiet usług zawarty w Control Desk Express obejmuje takie elementy, jak:

Wraz z najlepszą technologią IBM w skład Control Desk Express wchodzi pakiet usług dostarczanych przez firmę AIUT. Obejmują one szereg elementów dzięki którym możliwe jest pełne wykorzystanie możliwości Control Desk przez odpowiednio przeszkolonych użytkowników w zaledwie kilka tygodni od złożenia zamówienia.

Dostawa sprzętu odbywa się z zainstalowanym i wstępnie skonfigurowanym oprogramowaniem, dzięki czemu środowisko Control Desk jest dostępne „od ręki”, po podłączeniu serwera do sieci w miejscu docelowej instalacji.

W ramach warsztatów i szkoleń prowadzonych przez doświadczonych i wykwalifikowanych trenerów, użytkownicy poznają system Control Desk i procedury dla poszczególnych procesów biznesowych. Wraz ze szkoleniami dostarczana jest kompletna dokumentacja, dzięki której w prosty i łatwy sposób samodzielnie można szkolić nowych użytkowników.

Aby ułatwić i przyspieszyć start systemu z wykorzystaniem danych klienta, AIUT opracował mechanizmy hurtowego ładowania danych. w tym celu, pakiet Control Desk Express zawiera arkusze do zbierania danych, które następnie ładowane są do systemu Control Desk przez specjalistów-wdrożeniowców.

Przez cały czas trwania projektu klient objęty jest kompleksową opieką serwisową Centrum Serwisowego AIUT. Centrum Serwisowe działa w oparciu o IBM Tivoli Service Request Manager i metodologię ITIL, wspierając użytkowników Control Desk w kraju i za granicą.

Pakiet usług zawarty w Control Desk Express obejmuje takie elementy, jak:

  • Wybrane elementy analizy przedwdrożeniowej
  • Szkolenia użytkowników i administratora
  • Szablony i template’y do zbierania i ładowania danych
  • Wsparcie Centrum Serwisowego AIUT w trakcie wdrożenia
  • Asysta powdrożeniowa