Adapter pozwala na zdefiniowanie modelu przesyłania danych za pomocą ustawianych flag określających, które dane są przesyłane do którego systemu.
Istnieje kilka możliwości połączenia obu systemów. Możliwości dzielimy na:
- Maximo Asset Management obsługuje zarządzanie majątkiem firmy oraz zarządzanie wszystkimi realizowanymi pracami, natomiast po stronie systemu ERP pozostaje obsługa magazynów, zakupów oraz działania finansowo-księgowe,
- Maximo Asset Management zarządza majątkiem firmy, wszystkimi realizowanymi pracami oraz realizuje pełną gospodarkę magazynową, natomiast po stronie systemu ERP pozostaje moduł zakupowy oraz finansowo-księgowy,
- Maximo Asset Management zarządza majątkiem, pracami, gospodarką magazynową oraz zakupową, natomiast do stronie systemu ERP pozostaje obsługa finansowo-księgowa.
Schemat przedstawiony poniżej obrazuje model integracji systemu Maximo z system SAP.

System Netcool pozwala na stałe monitorowanie sieci, systemów, aplikacji oraz dostępności usług. W połączeniu z produktem Tivoli Service Request Manager pozwala na kompleksowe zarządzanie infrastrukturą sieciową przedsiębiorstwa.
Netcool jest to oprogramowanie pozwalające na zarządzanie eksploatacją złożonych sieci i środowisk informatycznych poprzez całodobową administrację i głęboką automatyzację.
W czasie rzeczywistym kontrolowane są usługi związane z aplikacjami biznesowymi, urządzeniami sieciowymi, protokołami internetowymi i urządzeniami zabezpieczającymi. System jest zgodny z najnowszymi standardami oraz wykorzystuje usługi kryptograficzne, dzięki czemu pozytywnie przechodzi audyty bezpieczeństwa.
Z drugiej strony rozwiązanie IBM Tivoli Service Request Manager (TSRM) pozwala na zarządzanie zgłoszeniami przy minimalnym zaangażowaniu pracowników Service Desk-u. Dzięki zastosowaniu sprawdzonych procedur, opartych na ITIL, rozwiązanie wspomaga efektywną obsługę problemów i incydentów.
Dodatkowo omawiany produkt zawiera funkcje zarządzania zmianami i konfiguracją, takie jak ekran do przeciągania i upuszczania elementów oraz proste narzędzie do wprowadzania zmian ad hoc.
Integracja tych dwóch produktów daje możliwość przesyłania zgłoszeń z systemu Netcool do TSRM i następnie obsługę wprowadzonych zgłoszeń równoczesną z automatyczną aktualizacją danych o zgłoszeniu w Netcool.
Poniżej przedstawiony został przykładowy ekran z systemu Netcool oraz TSRM.


System TPM & TADDM pozwala na automatyczne wykrywanie i zarządzanie konfiguracjami, zmianami oraz wersjami infrastruktury informatycznej. W połączeniu z TSRM lub TAMIT tworzą kompletną platformę do zarządzania zarówno service deskiem jak i majątkiem informatycznym firmy.
System TPM w wersji 7.1 został zbudowany w oparciu o szkielet systemu Maximo, dzięki czemu jego instalacja na już wdrożonym systemie Maximo sprowadza się do uruchomienia dodatkowego modułu, bez konieczności inwestowania w nową bazę danych oraz serwer aplikacji.
W połączeniu z systemem TADDM możliwe jest w pełni automatyczne skanowanie infrastruktury, które wykrywa zasoby, ich konfigurację oraz różnice konfiguracji. Zdobyte w ten sposób informacje posiadają różny stopień szczegółowości, od informacji dotyczących infrastruktury sieciowej tj. routerów i switchy, poprzez serwery, systemy operacyjne aż po instancje baz danych oraz serwerów aplikacji.
System TPM pozwala na sprawne zarządzanie wersją, umożliwiając zdalną instalację systemów operacyjnych oraz wszelkiego rodzaju oprogramowania.
W połączeniu z systemami TSRM lub TAMMIT zintegrowane zostaje zarządzanie procesami konfiguracji, zmiany oraz wersji wraz procesami biznesowymi, dzięki czemu np. w service desku, po otrzymaniu zgłoszenia usługi, możliwe jest płynne przejście od rejestracji tego zlecenia do jego realizacji.